Over uw museumbezoek

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Servicedesk via 071 5163 163 of .

Online tickets

Moet ik mijn bezoek vooraf online reserveren?
Nee, uw ticket vooraf reserveren hoeft niet meer. U kunt uiteraard vooraf online tickets bestellen, maar ook aan de kassa van het museum uw kaartje kopen op de dag van uw bezoek.

Ik heb de bevestigingsmail van mijn online tickets niet ontvangen, wat nu?
Controleer eerst uw spam folder; soms komt de bevestigingsmail daarin terecht. Kunt u de bevestiging ook daar niet vinden, maar heeft u na uw bestelling wel het bericht ‘Reservering voltooid’ te zien gekregen? Dan is uw bestelling bij ons verwerkt. Werd u na betaling niet teruggeleid naar het scherm ‘Reservering voltooid’, maar is de bestelling wel afschreven? Dan is de bestelling nog niet helemaal afgerond. Neem in dat geval contact op met onze Servicedesk via  of 071 – 5163 163 (ma-vr, 9.00-17.00 uur). We sturen de bevestiging dan alsnog naar u op.

Annulering of verplaatsing

Ik heb een gratis ticket geboekt met een Museumkaart of andere voordeelpas, maar ik kan niet komen. Hoe kan ik mijn bezoek annuleren?
U kunt uw reservering zelf kosteloos annuleren. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Klik in uw bevestigingsmail bovenaan op de link ‘Klik hier om uw tickets te veranderen’. Ziet u geen link in uw mail? Ga dan naar deze pagina.
  2. Selecteer de reservering(en) die u wilt veranderen.
  3. Kies ‘Reservering annuleren’.
  4. Bevestig de annulering vervolgens door in uw bevestigingsmail te klikken op de link ‘Klik hier om het annuleren van uw tickets te bevestigen’.

Ik heb een betaald ticket. Kan ik die annuleren?
Ja, dat is mogelijk en kunt u zelf doen. Volg hiervoor de stappen die hierboven zijn uitgelegd. In de bevestigingse-mail van uw annulering ontvangt u automatisch een kortingscode (ter waarde van hetzelfde bedrag) waarmee u een nieuwe reservering kunt maken.

Kan ik geld terug krijgen na annulering van een betaald ticket?
Nee, we geven geen geld retour, maar u ontvangt een kortingscode (ter waarde van hetzelfde bedrag) waarmee u een nieuwe reservering kunt maken.

Kan ik de datum of starttijd van mijn bezoek veranderen?
Ja, u kunt zelf uw reservering kosteloos wijzigen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Klik in uw bevestigingsmail bovenaan op de link ‘Klik hier om uw tickets te veranderen’. Ziet u geen link in uw mail? Ga dan naar deze pagina.
  2. Selecteer de reservering(en) die u wilt veranderen.
  3. Kies ‘Verander datum/tijd’.
  4. Kies een nieuw moment voor uw museumbezoek.
  5. Bevestig de wijziging vervolgens door in uw bevestigingsmail te klikken op de link ‘Klik hier om de wijziging te bevestigen’.
  6. U ontvangt uw nieuwe tickets per e-mail. Let op: uw oude tickets zijn niet meer geldig!

Overige vragen

Is er een vaste looproute?
De meeste museumzalen zijn ruim genoeg om voldoende afstand tot anderen te houden en uw eigen route te kiezen.

Hoe wordt de hygiëne gewaarborgd?
Het museum volgt de veiligheidsvoorschriften van het RIVM. Er zijn dagelijks schoonmaakrondes, er zijn desinfecteermiddelen beschikbaar en apparaten zoals audiotours worden na ieder gebruik gereinigd. Bij de kassa is een spatscherm geplaatst.

Kan ik met mijn school langskomen?
Ja, schoolgroepen zijn van harte welkom. Meer informatie over programma’s, tijden en spelregels vindt u elders op de website. Reserveer uw schoolbezoek via onze servicedesk: 071 – 5 163 163 of .