Museumbezoek

Wat zijn de openingstijden van het museum?
Het museum is zeven dagen per week geopend, van 10.00 tot 17.00 uur.

Is een corona-toegangsbewijs noodzakelijk bij bezoek aan het museum?
Ja, voor een bezoek aan het museum is voor personen vanaf 13 jaar een geldig corona-toegangsbewijs verplicht. Een corona-toegangsbewijs is een geldige QR-code in combinatie met een ID-bewijs. Het papieren gele vaccinatieboekje geldt niet als corona-toegangsbewijs.

Is een corona-toegangsbewijs noodzakelijk bij cursussen en lezingen in het museum?
Ja, ook voor het bijwonen van lezingen en cursussen in het museum is een corona-toegangsbewijs nodig.

Hoe kom ik aan een corona-toegangsbewijs als ik niet over digitale middelen beschik?
U kunt bellen met de landelijke helpdesk coronacheck (0800-1421) of mailen via helpdesk@coronacheck.nl.

Zijn de 1,5 meter afstand en een mondkapje verplicht?
Ja, voor een bezoek aan het museum is voor personen vanaf 13 jaar een mondkapje verplicht. Houd tijdens uw bezoek ten minste 1,5 meter afstand van andere bezoekers en museummedewerkers.

Zijn alle museumzalen open?
Ja, alle museumzalen zijn toegankelijk.

Is de museumwinkel geopend?
Ja, de museumwinkel is geopend voor alle bezoekers.

Is het museumcafé geopend?
Ja, het is museumcafé is geopend. U hoeft daarvoor geen aparte reservering te maken.

Welke tentoonstellingen zijn er te zien?
Ons actuele tentoonstellingsaanbod vindt u elders op deze website.

Is er een vaste looproute?
De meeste museumzalen zijn ruim genoeg om uw eigen route te kunnen kiezen.

Kan ik gebruikmaken van een audiotour?
Ja, tijdens uw bezoek kunt u gebruikmaken van een gratis audiotour. De audiospeler wordt na ieder gebruik gereinigd.

Kan ik speurtochten kopen?
Voor kinderen vanaf 4 jaar zijn er verschillende speurtochten verkrijgbaar aan de kassa. Kosten zijn € 2,95.

Is de lichtshow te zien?
Ja, de lichtshow op de tempel van Taffeh is weer dagelijks te zien om 11.30, 13.30 en 15.30 uur.

Reserveren

Is vooraf reserveren bij uw museum verplicht?
Nee, het is niet verplicht, maar online tickets reserveren in combinatie met een geldig coronatoegangsbewijs garandeert dat u in het door u gewenste tijdslot naar binnen kunt.

Waar kan ik mijn museumbezoek reserveren?
U kunt uw museumbezoek boeken via onze reserveringswebsite. Kies uw gewenste datum en tijdslot en vervolgens het type plus het aantal tickets dat u wilt reserveren.

Wat is een tijdslot?
Een tijdslot is de periode waarop u uw museumbezoek start. U mag de eindtijd van uw museumbezoek zelf bepalen en kunt dus zo lang in het museum blijven als u wenst. Het museum sluit om 17.00 uur, de museumzalen sluiten om 16.50 uur.

Ik heb de bevestigingsmail van de reservering niet ontvangen, wat nu?
Controleer eerst uw spam folder; soms komt de bevestigingsmail daarin terecht. Kunt u de bevestiging ook daar niet vinden, maar heeft u na het reserveren wel het bericht ‘Reservering voltooid’ te zien gekregen? Dan is uw reservering bij ons verwerkt. Werd u na betaling niet teruggeleid naar het scherm ‘Reservering voltooid’, maar is de reservering wel afschreven? Dan is de reservering nog niet helemaal afgerond. Neem in dat geval contact op met onze Servicedesk via info@rmo.nl of 071 – 5163 163 (ma-vr, 9.00-17.00 uur). We sturen de bevestiging dan alsnog naar u op.

Annulering of verplaatsing

Ik heb een gratis ticket geboekt met een Museumkaart of andere voordeelpas, maar ik kan niet komen.
Wilt u dan contact opnemen met onze servicedesk via info@rmo.nl of telefonisch via 071 – 5163 163 (ma-vr 9.00-17.00)? Zo kunnen we uw boeking annuleren zodat iemand anders er gebruik van kan maken.

Ik heb een betaald ticket. Kan ik deze kosteloos annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om gekochte tickets kosteloos te annuleren. We brengen € 2,50 administratiekosten in rekening per transactie. Neem hiervoor contact op met onze servicedesk via info@rmo.nl of telefonisch via 071 – 5163 163 (ma-vr 9.00-17.00). Vergeet niet uw boekingsnummer te vermelden.

Kan ik de datum of starttijd van mijn bezoek veranderen?
Het is helaas niet mogelijk om de bezoekdatum of starttijd van gekochte tickets kosteloos te wijzigen. We brengen € 2,50 administratiekosten in rekening per transactie om de reservering te annuleren. Daarna kunt u zelf een nieuwe reservering maken. Neem hiervoor contact op met onze servicedesk via info@rmo.nl of telefonisch via 071 – 5163 163 (ma-vr 9.00-17.00). Vergeet niet uw boekingsnummer te vermelden.

Hygiëne

Hoe wordt de hygiëne gewaarborgd?
Het museum volgt alle veiligheidsvoorschriften van het RIVM. Er zijn extra schoonmaakrondes, er zijn desinfecteermiddelen beschikbaar en apparaten zoals audiotours worden na ieder gebruik gereinigd. Bij de kassa is een spatscherm geplaatst. U wordt gevraagd tijdens uw bezoek 1,5 meter afstand te houden van onze museummedewerkers en andere bezoekers.

Zijn de toiletten te gebruiken?
Ja, alle toiletten zijn te gebruiken en worden extra schoongemaakt.

Is de garderobe te gebruiken?
Ja, de kapstokken en kluisjes zijn te gebruiken. De kluisjes kunt u met een eigen 50 cent-munt, of met een (gedesinfecteerd) leenmuntje sluiten.

Overige vragen

Kan ik een arrangement boeken, zoals een rondleiding of groepsbezoek?
Ja, dat is weer mogelijk vanaf 25 september 2021. Reserveer uw bezoek via onze servicedesk: 071 – 5163 163 of info@rmo.nl.

Kan ik met mijn school langskomen?
Nee, met het oog op de gezondheid van onze medewerkers en bezoekers ontvangt het museum tot de kerstvakantie 2021-2022 geen schoolgroepen. Neem voor het online aanbod telefonisch contact op met de Servicedesk: 071 – 5163 163.

Is het corona-toegangsbewijs ook voor scholen verplicht?
Voor het primair onderwijs is een geldig coronatoegangsbewijs noodzakelijk voor begeleiders van 18 jaar en ouder.
Voor het voortgezet en hoger/universitair onderwijs is een geldig coronatoegangsbewijs noodzakelijk voor alle scholieren/studenten en begeleiders van 18 jaar en ouder.

Kan ik een zaal huren?
Ja, het is mogelijk een zaal te huren. Hou hierbij rekening met een aangepaste capaciteit. Neem voor alle mogelijkheden contact op met zaalverhuur@rmo.nl.